Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011

"Τα φύλα στη Λογοτεχνία" - α' Σχέδιο προγραμματισμού





Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Λογοτεχνία της Α' Λυκείου ορίζει τρεις διδακτικές ενότητες, μια θεματική ("Τα φύλα στη Λογοτεχνία) και δύο ειδολογικές ("Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση" και το "Θέατρο"). Ακολουθεί ένα ενδεικτικό προσχέδιο προγραμματισμού για την 1η θεματική ενότητα, το οποίο δεν είναι δεσμευτικό, αλλά ανοιχτό σε τυχόν τροποποιήσεις και προτάσεις βελτίωσης μέσα από τη συνεργασία διδασκόντων-διδασκομένων. Επίσης, αποτελεί αφορμή για ένα γόνιμο διαδικτυακό διάλογο μεταξύ μαθητών και φιλολόγων, προκειμένου να διερευνηθούν περαιτέρω οι δυνατότητες αλλά και τα τυχόν προβλήματα του νέου Π.Σ. Θερμές ευχαριστίες στον κ. Νικήτα Παρίση, φιλόλογο-συγγραφέα και την κ. Χαρά Κοσεγιάν, σχολική σύμβουλο Φιλολόγων, για τις πολύτιμες υποδείξεις τους. Την όλη επιμέλεια της διδακτικής πρότασης έχουν οι φιλόλογοι του 7ου Γενικού Λυκείου Πειραιά: Ε. Πατσιατζή και Δ. Χριστόπουλος.


http://www.scribd.com/fullscreen/66961907?access_key=key-1zh33jb1hd3nclq8q1so

 Περισσότερα στο βιβλίο μας:
 

2 σχόλια:

Mary είπε...

Πολύ καλή η πρόταση και σίγουρα θα βοηθήσει όσους προσπαθούμε να ακολουθήσουμε το νέο πρόγραμμα. Είμαι συνάδελφος από σχολείο της Αττικής και η αγωνία μου είναι αν με τις εξατομικευμένες ή ομαδικές εργασίες θα έχουν τα παιδιά τελικά κοινές αναφορές τόσο σε σχέση με τα υπό διαπραγμάτευση κείμενα όσο και με το θέμα, δεδομένου ότι πολλές φορές στην πράξη δεν προσέχουν τόσο την παρουσίαση των άλλων ομάδων. Ποια είναι η γνώμη σας;

Δημήτρης Χριστόπουλος είπε...

Καλησπέρα σας. Σήμερα σε συνάντηση με τη σχολική σύμβουλο στον Πειραιά είχαμε αυτή τη συζήτηση. Πολλά τα ερωτήματα και γόνιμος ο προβληματισμός. Εναλλακτικά μπορούμε να δώσουμε ένα (1) και μόνο κείμενο ανά ομάδα (4-5) μαθητών, με ξεχωριστά φυσικά ερωτήματα-εργασίες για κάθε μαθητή, αλλά και μια κοινή συνθετική εργασία για την ομάδα. Οπότε, κατά την παρουσίαση των εργασιών, μπορούν να εμπλακούν και οι άλλες ομάδες. Τέλος, υπάρχει και η εξής δυνατότητα. Στην τάξη να διδάξουμε ολόκληρα ή αποσπασματικά τα κείμενα που αναθέσαμε στις ομάδες και όχι διαφορετικά κείμενα. Όλα είναι ανοιχτά (κι ο Θεός βοηθός...). Σας ευχαριστώ και πάλι για το σχόλιό σας. Καλό βράδυ