Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Νέο σχέδιο προγραμματισμού για τα "Φύλα στη λογοτεχνία"

Το πρώτο σχέδιο προγραμματισμού που παρουσιάσαμε για τα "Φύλα στη Λογοτεχνία" θεωρήθηκε από πολλούς συναδέλφους αρκετά φιλόδοξο - ίσως και μαξιμαλιστικό -, με δεδομένη την απώλεια πολλών διδακτικών ωρών σε πολλά σχολεία και την έλλειψη βιβλίων. Γι' αυτό το επεξεργαστήκαμε (με βάση και τις παρατηρήσεις συναδέλφων) εκ νέου με ορισμένες διαφοροποιήσεις:
  1. Μειώσαμε τα προς εξέταση θέματα ανά ομάδα (ένα ή δύο), ώστε στο τέλος να έχουν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να εμπλακούν με το σύνολο των κειμένων.
  2. Κατά δεύτερο λόγο, οι συνθετικές εργασίες αφορούν όχι μόνο στο θέμα αλλά και στο ίδιο το λογοτεχνικό σώμα.
  3. Τέλος, θεωρούμε πως ο διδάσκων θα μπορούσε - σε πρώτη φάση - να διδάξει στην τάξη (όπως το κρίνει ο ίδιος απαραίτητο) τα ίδια τα κείμενα που έχει αναθέσει στους μαθητές, ώστε να λύνονται και οι τυχόν απορίες που έχουν οι 5 ομάδες.
Εκτιμούμε πως τη φετινή χρονιά η διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α' Λυκείου, με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών, θα έπρεπε να γίνει πιλοτικά (μόνο στα Πειραματικά σχολεία), αν λάβουμε υπόψη την αδυναμία επιμόρφωσης όλων των συναδέλφων, το κλείσιμο ή τη μη λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών και την έλλειψη κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής.

2 σχόλια:

Πολίνα Μοίρα είπε...

Η δουλειά που έχετε κάνει είναι εξαιρετική!
Ερώτηση: όταν θα διδάξουμε το "Του νεκρού αδελφού" για παράδειγμα , θα το δώσουμε σ΄όλη τη τάξη και απλά θα διαφοροποιήσουμε την πλευρά που θα δει η κάθε ομάδα το θέμα (πχ η γυναίκα, η μάνα, οι οικογενειακές σχέσεις κλπ;) Ή σε κάθε ομάδα θα δώσουμε διαφορετικό κείμενο απο τα προτεινόμενα του ΠΣ;
Καλά! το πόσες ερωτήσεις και απορίες έχω Δημήτρη δε λέγεται!

Έχω ξεκινήσει το προαναγνωστικό και ούτε ξέρω πως θα προχωρήσω μετά!!
Θα σε συμβουλεύομαι

Ευχαριστώ!

Πολίνα

Δημήτρης Χριστόπουλος είπε...

Καλησπέρα. Όταν με το καλό ανοίξει το σχολείο και ολοκληρώσω την προαναγνωστική φάση, θα δώσω στα παιδιά τις εργασίες τους, τις οποίες θα ζητήσω να μου φέρουν σε ηλεκτρονική μορφή γύρω στα Χριστούγεννα. Από κει και πέρα σε κάθε μάθημα θα διδάσκω και από ένα κείμενο, με όποια σειρά μπορώ. Κάθε φορά θα βάζω κανονικά ερωτήσεις για το σπίτι, τις οποίες θα ελέγχω. Οι ερωτήσεις θα απευθύνονται σε όλη την τάξη. Φυσικά, η ομάδα που έχει την αντίστοιχη εργασία, θα δίνει περισσότερη προσοχή και μπορεί να μου υποβάλλει όσες ερωτήσεις επιθυμεί. Πιστεύω πως τα 7 κείμενα που έχω επιλέξει θα μπορέσω να τα διδάξω μέχρι το Γενάρη.
Φέτος, θα κάνουμε μόνο 2 ενότητες. Το "θέατρο" δε νομίζω ότι το προλαβαίνουμε.
Μέχρι πέρυσι ήμουν σε Πειραματικό και μπορούσα να δουλέψω. Φέτος, στο 7ο Λύκειο Πειραιά τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα.
Το ξέρεις πολύ καλά πως οι δυνατότητες του παιδαγωγού είξαι πεπερασμένες. Ειδικά στις συνθήκες που όλοι βιώνουμε. Ωστόσο, η ανιδιοτελής δουλειά που προσφέρουμε από τα blog είναι ένα δώρο που πολλές φορές μένει ανεπίδοτο. Καλό βράδυ.