Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ



Ποιοι είμαστε
Είμαστε οι εθελοντές καθηγητές του Σχολείου Αλληλεγγύης της Νίκαιας, εκπαιδευτικοί εργαζόμενοι (στη δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση), συνταξιούχοι ή άνεργοι, που εδώ και τέσσερα χρόνια, μέσα στο περιβάλλον της κοινωνικής ερήμωσης, που δημιουργεί στις γειτονιές μας η οικονομική κρίση αφενός και της συνεχούς υποβάθμισης και απαξίωσης του Δημόσιου Σχολείου, που μεθοδευμένα ενορχήστρωσαν οι κυβερνήσεις τις τελευταίες δεκαετίες αφετέρου, διδάσκουμε στο Σχολείο Αλληλεγγύης.

Τα κίνητρα και οι στόχοι μας
Από την πρώτη στιγμή καταστήσαμε σαφές ότι:
Δεν ήταν ο εθελοντισμός ως αυταξία το κίνητρό μας αλλά η αγωνία μας για το μέλλον των μαθητών μας και των οικογενειών τους.
Δεν ήταν στόχος μας να υποκαταστήσουμε το δημόσιο σχολείο, αντίθετα είμαστε αποφασισμένοι να παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους.
Έτσι λοιπόν, η πρωτοβουλία μας μπορεί να νοηθεί μόνο ως η άμεση απάντηση στην ανθρωπιστική κρίση, που δημιουργούν οι συνεχιζόμενες πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών στη δημόσια εκπαίδευση. Απάντηση που δεν μπορεί παρά να συνδέεται με την αγωνιστική διεκδίκηση για το αυτονόητο: καθολική, ποιοτική, δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση για όλους.
Η επιθυμία μας, όπως διευκρινίσαμε από την αρχή, ήταν να δημιουργηθεί μια κοινότητα αλληλεγγύης και αλληλοστήριξης εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών, που να λειτουργεί με πνεύμα άμεσης δημοκρατίας όπου τα προβλήματα να συζητούνται   και να αντιμετωπίζονται συλλογικά, καλλιεργώντας την κοινωνική συνείδηση και τους δεσμούς αλληλεγγύης των μελών της. Κοινότητα αυτόνομη, χωρίς πάτρωνες, χωρίς χορηγούς.   
Επομένως, στην πρόταση του Υπουργού παιδείας για εθελοντική εργασία με μοριοδότηση των εθελοντών απαντάμε:

Η πρόταση του Υπουργού δεν μας αφορά!
Ακόμη περισσότερο, μας προσβάλλει.
Γιατί αφήνει να αιωρούνται υπόνοιες για την ιδιοτέλεια των κινήτρων μας.
Γιατί αποτελεί μια περαιτέρω υποβάθμιση του εκπαιδευτικού λειτουργήματος.
Γιατί δημιουργεί εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων μέσα στα ίδια τα σχολεία.
Γιατί συντελεί εντέλει στην απαξίωση του δημόσιου σχολείου.

Η αλληλεγγύη δεν πληρώνεται με μόρια!   
Αντίθετα, κάτι τέτοιο αποτελεί μια οργουελική διαστροφή του ίδιου του νοήματος των λέξεων. Διαστροφή που η ναζιστική προπαγάνδα γνώριζε καλά και τη χρησιμοποίησε με ευρηματικό τρόπο με το σύνθημα «Η εργασία απελευθερώνει» στην είσοδο του στρατοπέδου του Νταχάου.
Τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας συγχωνεύει σχολεία και απολύει ή θέτει σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικούς, ζητά να καλύψει τα κενά που δημιούργησε με εθελοντές!
Η δική μας αλληλεγγύη βρίσκεται στον αντίποδα αυτής της λογικής, είναι η αλληλεγγύη των «από κάτω», αλληλεγγύη αγωνιστική και διεκδικητική, για την ανατροπή αυτών των πολιτικών.   

ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ
ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ, ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΓΝΗΣΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

1 σχόλιο:

Δημήτριος Τσαμαρδίνος, Θεσσαλονίκη είπε...

Συγχαρητήρια στους Καθηγητές του Σχολείου Αλληλεγγύσης Νίκαιας και εύχομαι το φωτεινό παράδειγμά τους να βρει μιμητές και σε άλλα μέρη της χώρας. Δεν έχει κανείς παρά να συγκρίνει την ανιδιοτελή προσφορά τους με εκείνη των ΜΚΟ μη κυβερνητικών οργανώσεων, οι περισσότερες από τις οποίες γίνανε για να τα οικονομήσουν μερικοί έξυπνοι. Εδώ έχουμε Λειτουργούς, εκεί έχουμε χυδαίους οικονομισάριους.