Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2011

Έλληνας, ο χυδαίος τσαμπατζής, ή έτσι είναι(;) αν έτσι νομίζετε...


"Μάθημα για την πειθώ στη διαφήμιση"
Αφορμή για την παρέμβασή μου αυτή μου δίνει μια από τις πιο ελεεινές διαφημίσεις που είδα ποτέ στην ελληνική τηλεόραση. Γνωστή και μεγάλη γερμανικών συμφερόντων αλυσίδα καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών προσπαθεί με έναν βομβαρδισμό μηνυμάτων να μας περάσει το μήνυμα πως εμείς οι Έλληνες είμαστε οι γνήσιοι εκφραστές της κακογουστιάς και της κλεψιάς.
Αναρωτιέμαι και φυσικά θα αναρωτιέστε και εσείς για το σκεπτικό του πιο ελεεινού θεάματος αυτής της καμπάνιας όπου ένας αντιπαθέστατος και φυσιογνωμικά τσαμπατζής ξεπερνά το ένα μετά το άλλο τα όρια της γυφτιάς. Αλήθεια τι περιμένουν οι Γερμανοί ιδιοκτήτες της εταιρείας από τους Έλληνες καταναλωτές; Nα ταυτιστούν με ένα αηδιαστικό τύπο, που ρουφά ξεδιάντροπα από 15 καλαμάκια τα ξένα ποτά ενός ζευγαριού, δηλαδή κλέβει ή να ταυτιστούν με ένα ανθρωποειδές που τρίβεται πάνω σε έναν μποντιμπιλντερά για να του κλέψει αντηλιακό.
Η καμπάνια περιλαμβάνει και μια ραδιοφωνική διαφήμιση, που πρέπει να είναι η χειρότερη όλων των εποχών. Ο Έλληνας τσάμπας βρίσκεται στην τουαλέτα και σκίζει τις σελίδες του τηλεφωνικού καταλόγου για να τις χρησιμοποιήσει για χαρτί υγείας. Η όλη διαφήμιση λόγω ραδιοφώνου (έλλειψη εικόνας συνοδεύεται με πολλά πλούσια ... ηχητικά εφέ). Πολλοί, είναι φυσικό να μου πουν πως η έλλειψη αγωγής, οικογενειακής, κοινωνικής, πολιτικής δημιούργησε αυτή την εικόνα του νεοέλληνα. Όταν είναι άθλια η οικογενειακή μας ζωή, όταν η κοινωνική και η πολιτική μας συμπεριφορά κινούνται στο τιμητικό επίπεδο του αίσχους, είναι φυσικό κάποιοι, επικυρίαρχοι σωτήρες να μας πάρουν είδηση και να μας συμπεριφέρονται ανάλογα, από τη στιγμή που κάναμε εμείς οι ίδιοι βούκινο το χάλι μας.


ΠΗΓΗ: www.istorika themata.com

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γιατί αυτή η λογοκρισία, τα σχόλια να εγκρίνονται από τον συγγ.; Έρχομαι στο θέμα: Μήπως δεν είμαστε στον υπερθετικό κακόγουστοι; είδατε άλλες πόλεις με τόσο ωραία χάλια; είδατε λωποδύτες υπουργούς που να κουνάνε το δάκτυλο στους λοιπούς μη απακαλυφθέντας εισέτι; έχει μείνει κανένας μας όρθιος από το χρηματισμό κλπ κλπ κλπ(φεύ).

Δημήτρης Χριστόπουλος είπε...

Δεν πρόκειται περί λογοκρισίας (μακριά από μας τέτοιες πρακτικές) αλλά για προσπάθεια αποφυγής διαφημίσεων ιδιωτικών σχολών κ.ά, που με τη μορφή "σχολίων" είχαν αναρτηθεί στο παρελθόν.
Δε θα συμφωνήσω στο ότι "είμαστε στον υπερθετικό κακόγουστοι".Η κυρίαρχη αισθητική σαφώς και επιβεβαιώνει όσα αναφέρετε αλλά όσο ακόμη υπάρχουν άνθρωποι που υπηρετούν τον πολιτισμό, σε όλες του τις εκφάνσεις, με συνέπεια και μεράκι(και θέλω να πιστεύω πως δεν είναι ελάχιστοι)θεωρώ πως μπορούμε να αντιστεκόμαστε στην ισοπεδωτική "λογική" κι αισθητική της συγκεκριμένης διαφήμισης.
Καλό σας απόγευμα!