Στο ξωκκλήσι της Παναγιάς της Παντοχαράς στη Σίκινο αριστερά του ιερού και πλάι στην εικόνα της Παντοχαράς, εικονίζεται η εικόνα της Παναγίας της Παραμυθίας.
Η επιλογή αυτών των υποστάσεων της γυναικείας Φύσης (παρηγορία και χαρά) δεν είναι καθόλου τυχαία και συνδέεται άρρηκτα με την ποιητική του Ο. Ελύτη. Η Γυναίκα, ως θεία οντότητα, επιδαψιλεύει τη δυνατότητα τόσο της Ηδονής όσο και του κατευνασμού του αρχέγονου φόβου του θανάτου, μέσω της μητρότητας. Είτε ως μικρή Πράσινη Θάλασσα είτε ως Πούλια , ως Μαρία Νεφέλη ή ως Ποδηλάτισσα, η Γυναίκα κυριαρχεί στην ποιητική δημιουργία του και εξαγνίζει με τη δυναμική της παρουσία και προσφορά ,τη μικρότητα της καθημερινής τύρβης.Θεία ενσάρκωσή της η μορφή της Παναγίας που λατρεύεται σε κάθε αιγαιακή γωνιά με ποικίλα προσωνύμια.
Ως "Παραμυθία" και ως "Παντοχαρά" μας περιμένει στο Κάστρο της Σικίνου και το επόμενο καλοκαίρι.
Η επιλογή αυτών των υποστάσεων της γυναικείας Φύσης (παρηγορία και χαρά) δεν είναι καθόλου τυχαία και συνδέεται άρρηκτα με την ποιητική του Ο. Ελύτη. Η Γυναίκα, ως θεία οντότητα, επιδαψιλεύει τη δυνατότητα τόσο της Ηδονής όσο και του κατευνασμού του αρχέγονου φόβου του θανάτου, μέσω της μητρότητας. Είτε ως μικρή Πράσινη Θάλασσα είτε ως Πούλια , ως Μαρία Νεφέλη ή ως Ποδηλάτισσα, η Γυναίκα κυριαρχεί στην ποιητική δημιουργία του και εξαγνίζει με τη δυναμική της παρουσία και προσφορά ,τη μικρότητα της καθημερινής τύρβης.Θεία ενσάρκωσή της η μορφή της Παναγίας που λατρεύεται σε κάθε αιγαιακή γωνιά με ποικίλα προσωνύμια.
Ως "Παραμυθία" και ως "Παντοχαρά" μας περιμένει στο Κάστρο της Σικίνου και το επόμενο καλοκαίρι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου