http://www.minedu.gov.gr/dioikhtika-eggrafa/eggrafa-deyterobathmias-ekpaideysis/19-09-12-odigies-mathimaton-genikoy-lykeioy-gia-to-sx-etos-2012-2013.html
Β΄ , Γ΄
Τάξεις ΓΕΛ και Β΄, Γ΄, Δ΄ Τάξεις Εσπερινού ΓΕΛ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
(Γενικής Παιδείας)
Το μάθημα της Νεοελληνικής
Λογοτεχνίας ως μάθημα Γενικής Παιδείας στις τάξεις του Γενικού Λυκείου (ημερήσιου
και εσπερινού) διδάσκεται δύο (2) ώρες την εβδομάδα καθ΄ όλη τη διάρκεια του
έτους με ελεύθερη επιλογή κειμένων από το διδάσκοντα. Το δίωρο αυτό, εφόσον ο διδάσκων
το επιθυμεί, είναι συνεχόμενο. Η
επιλογή της διδακτέας ύλης από τους διδάσκοντες επιβάλλεται να είναι ίδια για
όλα τα τμήματα της τάξης του ίδιου σχολείου, προκειμένου να τηρηθεί η ενότητα
της διδασκαλίας και της αξιολόγησης. Κατά τη διάρκεια του έτους θα διδαχθούν
κείμενα ποιητικά και πεζά αντιπροσωπευτικά όλων των περιόδων της νεοελληνικής
λογοτεχνίας, περίπου 16 για τα Ημερήσια
Λύκεια και 13 για τα Εσπερινά, από τα οικεία της κάθε τάξης ανθολόγια
Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Ένα ή δύο κείμενα από αυτά θα πρέπει να προέρχονται
από την ξένη λογοτεχνία ως αντιπροσωπευτικά δείγματα των μεγάλων κλασικών
έργων. Επίσης, θα πρέπει μεταξύ των κειμένων να περιέχονται δοκίμια των οικείων
σχολικών ανθολογίων. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, εφόσον είναι
εφικτό, οι μαθητές θα μπορούσαν να μελετήσουν δύο (2) το πολύ λογοτεχνικά
βιβλία, διαφορετικά ο καθένας, στο πλαίσιο της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας,
και να παρουσιάσουν στην τάξη, με συντονισμό του διδάσκοντος, σχετικές εργασίες
ατομικές ή ομαδικές αξιοποιώντας μεταξύ άλλων και μέσα που παρέχουν οι νέες
τεχνολογίες. Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί μεν
κριτήριο αξιολόγησης των μαθητών, ωστόσο τα λογοτεχνικά βιβλία δεν
συμπεριλαμβάνονται στην ύλη των εξετάσεων της περιόδου Μαΐου-Ιουνίου. Για την
εξέταση του μαθήματος ισχύει για τις ανωτέρω τάξεις ό,τι προβλέπεται στο Π.Δ.
48/12, άρθρο 1, παρ. 9, εδάφ. 2 (ΦΕΚ Α΄ 97)
Σχόλιο: Δεν μπορώ παρά να νιώθω πικρία, απογοήτευση και θυμό με όσα συμβαίνουν μέσα στο Υπουργείο Αμάθειας και Ωχαδερφισμού. Απλώς περιμένω την περιβόητη "αξιολόγηση", για να κριθώ... Κρίμα για όλη την εξαιρετική δουλειά τόσων συναδέλφων που από πέρυσι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, προκειμένου να αναβαθμίσουν τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο Λύκειο. Με έμπνευση, μεράκι και πολλή φαντασία φέρνουν τους μαθητές τους σε επαφή με το λογοτεχνικό φαινόμενο - παρά τις επιμέρους διαφωνίες και τα όποια προβλήματα. Προσωπικά, θα συνεχίσω, παρά τις αντιξοότητες, να πειραματίζομαι διαρκώς και να οιστρηλατώ τα παιδιά με την ομορφιά του Λόγου.
Επιστροφή λοιπόν στο παρελθόν....
Τουλάχιστον απαράδεκτο αυτό το πισωγύρισμα!!Εγώ θα συνεχίσω με τον τρόπο που ξεκίνησα στην Α. Οι μαθητές μας είχαν χαρεί τη λογοτεχνία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα να την ξαναβάλουμε στο σκονισμένο ράφι των συντηρητικών φοβικών συνδρόμων των ιθυνόντων μάς ζητούν;...
Ε! όχι